Homepage
Ik wil graag lid worden. Hoe kan ik mij aanmelden?
De prodedure om lid te worden begint door in te schrijven op de wachtlijst. Ons ledenaantal is zodanig dat we niet iedereen toe kunnen laten. Ieder jaar komen er een paar plaatsen vrij. Door je in te schrijven voor de wachtlijst kom je in de wachtrij voor lidmaatschap. Als je lidmaatschap geactiveerd kan worden (houdt rekening met enkele jaren wachten) dan zullen we contact met je opnemen. Zorg dus dat je contactgegevens altijd actueel blijven. Daarvoor kun je ook als wachtlijst geregistreerde inloggen op onze app om aldaar je contactgegevens te beheren. Als je tevreden bent met dit antwoord klik dan op ja. Inschrijven op de wachtlijst wordt spoedig geactiveerd en is op dit moment tijdelijk niet mogelijk.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen.
Je lidmaatschap opzeggen kan heel eenvoudig door een berichtje te sturen naar de ledenadministratie. Je zult dan voor het volgende seizoen worden uitgeschreven. Opzeggingen dienen uiterlijk voor 1 oktober van het voorafgaande jaar van uitschrijving bij ons binnen te zijn. Als je wil opzeggen klik hieronder op NEE en vul het formulier in.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Ik heb een andere vraag wie kan mij helpen
Ben je nog geen antwoord op je vragen en zou je het hier niet bij willen laten zitten? Kies dan NEE dan kun je verder zoeken in onze Veelgestelde vragen. Klik op Ja als je tevreden bent.
Lidmaatschap
Geboorte en adoptie, wat te doen?
Kinderen die geboren, geadopteerd of pleegkind worden in een huishouden waarvan al volwassen personen lid zijn kunnen direct lid worden. Neem contact op met de ledenadministratie om dit door te geven, samen met ondersteunende documenten (geboorte akte, adoptiebewijs).
Tijdens het spreekuur van de ledenadministratie kunt u een lidmaatschapskaart laten maken. Voor kinderen tot 5 jaar zal een leuke tekening gebruikt worden als pasfoto. Vanaf 5 jaar vragen we U een gelijkende pasfoto te uploaden via jekerdapp.nl. Na goedkeuring kunt een nieuwe pas laten maken, bij de ledenadministratie.
NB Het automatisch lidmaatschap bij geboorte (geboorte akte overleggen) kan leiden tot een situatie waarin maar een van beide ouders lid is en de ander nog (lang) op de wachtlijst staat. De wachtlijst-ouder kan via de introduceer optie ook het zwembad betreden. In 2021 zijn introductiekaarten vanwege Corona niet te verkrijgen.
Voor een babysit zijn aparte babysit-kaarten beschikbaar. Deze zijn vergelijkbaar met introductie-kaarten, behalve dat de begeleide kinderen bij binnenkomst van de babysit altijd aanwezig moeten zijn.
Zie de pagina over de ledenadminstratie voor meer details.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Ik heb me vorig jaar afgemeld en nu heb ik spijt. Wat te doen?
Wie zich afmeldt voor de vereniging is GEEN LID MEER. Als u opnieuw lid wilt worden dan zult u zich opnieuw via de wachtlijst moeten inschrijven.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Mag ik alleen mijn kinderen lid laten zijn? … huishoudens zonder volwassenen
Nee. In het huishoudelijk reglement staat dat men alleen jeugdlid (t/m 17 jaar) kan zijn, als tenminste één van de ouders/wettelijke vertegenwoordigers ook lid is. Huishoudens zonder volwassenen zijn niet mogelijk. Jeugdleden kunnen niet als kleinkind worden toegevoegd aan het HH nummer van de grootouders. Samenstelling huishoudens. Een huishouden kan slechts uit 2 generaties bestaan. Grootouders, kinderen en kleinkinderen kunnen niet samen onder een huishoudnummer vallen. Het huishouden wordt dan gesplitst.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Wordt mijn nieuwe partner automatisch lid? En wat gebeurt bij scheiding?
Het lidmaatschap van de vereniging is persoonsgebonden: scheidende partners behouden dus ieder hun eigen lidmaatschap. Ook voor hun positie op de wachtlijst heeft dit geen gevolgen. Andersom zal een niet-lid dat gaat samenwonen/trouwen met een lid, achteraan de wachtlijst moeten aansluiten om ook lid te worden. Deze regel geldt ook voor personen/huishoudens die op de wachtlijst staan. Als de gezinssamenstelling verandert dan zal een nieuwe partner zich afzonderlijk moeten aanmelden. Voor geboorte en adoptie geldt deze regel niet: deze personen kunnen meteen lid worden. Neem hiertoe contact op met de ledenadministratie, met een geboortebewijs of bewijs van adoptie.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Betalen
Wat is SEPA?
Een onderdeel van uw lidmaatschap is de jaarlijkse contributie. De contributie wordt bij vrijwel alle huishoudens via een automatische incasso van het opgegeven bankrekeningnummer afgeschreven. In het verleden gaf u door het opgeven van het bankrekeningnummer aan Vereniging Zwembad Jekerdal impliciet een machtiging voor deze incasso. In 2014 is het Nederlandse systeem van rekeningnummers vervangen door een Europees systeem, SEPA. Op de website van de Rijksoverheid of De Nederlandsche Bank kunt u er meer over lezen.
Onderdeel van SEPA is de verplichting om de administratie van de incasso machtigingen op orde te hebben. De vereniging wil dit bereiken door u expliciet om een machtiging tot incasso te vragen. Deze toestemming verleent u door het formulier te downloaden (RTF) en in te vullen. Daarna ondertekent u het formulier en uploadt u dit formulier in de JEKERDapp. Maak alleen een echte scan, en dus niet een foto met uw GSM e.d.
SEPA formulier, klik hier
Begeleidende brief, klik hier
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Contributie
De contributie voor 2020 is voorlopig vastgesteld op:
Volwassenen (vanaf 18 jaar): € 48,00 p.p
Kinderen: € 24,00 p.p. (5 t/m 17 jaar) € 0,00 p.p. (0 t/m 4 jaar)
Leeftijden berekend vanaf seizoensstartdatum.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
De app; jekerdapp
Hoe moet ik mijn pasfoto uploaden?
ga naar jekerdapp.nl en na het inloggen met jouw lidnummer (niet het huishoudnummer, maar jouw persoonlijke lidnummer) en wachtwoord naar de homepage van de app. Daar zie je jouw digitale pasje. Je kunt op de foto klikken om deze te vervangen met een nieuwe pasfoto. De foto dient op het apparaat te staan waarmee je bent ingelogd, je kunt de foto gewoon uit je persoonlijke fotolijst uploaden.
De ledenadministratie zal uw pasfoto controleren, indien uw pasfoto niet geschikt is zal de oude foto worden hersteld.
Volg de volgende instructies om tot een goede pasfoto te komen:

- Wij accepteren alleen nog officiële pasfoto’s
- Je moet goed herkenbaar zijn op de foto.
- Je moet recht in de camera kijken.
- Geen foto en profiel.
- Gelijkmatige belichting, geen schaduw in het gezicht.
- Het gezicht moet in het midden van de foto staan.
- Geen petten of ander hoofddeksel. Geen zonnebrillen.
- Geen kopie van rijbewijs of paspoort.
- De foto moet aangeleverd worden in JPG of JPEG formaat.
- De foto mag niet groter zijn dan 1 MB.
- Een neutrale achtergrond, wit.
- Geen vakantie- of huis en tuin kiekjes.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Ik ben mijn lidnummer en/of mijn wachtwoord kwijt, en nu?
Geen probleem. Als je je je lidnummer nog weet kun je gewoon op de jekerdapp.nl een nieuwe login aanvragen. Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je lidnummer in. We sturen dan jouw inloggegevens naar jouw e-mailadres. Als er meerdere huishoud leden hetzelfde e-mailadres gebruiken dan sturen we alleen de login van het hoofdlid op. Daarmee ingelogd kun je de inlog van de andere gezinsleden zelf opzoeken en de wachtwoorden instellen.
Weet je ook je lidnummer niet, dan vragen wij jou om je e-mailadres in de jekerdapp.nl het lidnummer op te vragen. Daarmee kun je dan weer een nieuw wachtwoord opvragen. Misschien een beetje omslachtig, maar als je het eenmaal weet en hebt ingevoerd in de jekerdapp dan staat het voor altijd goed op je telefoon.
Dank voor je begrip.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Toegang
Hoe moet ik mijn pasfoto uploaden?
ga naar jekerdapp.nl en na het inloggen met jouw lidnummer (niet het huishoudnummer, maar jouw persoonlijke lidnummer) en wachtwoord naar de homepage van de app. Daar zie je jouw digitale pasje. Je kunt op de foto klikken om deze te vervangen met een nieuwe pasfoto. De foto dient op het apparaat te staan waarmee je bent ingelogd, je kunt de foto gewoon uit je persoonlijke fotolijst uploaden.
De ledenadministratie zal uw pasfoto controleren, indien uw pasfoto niet geschikt is zal de oude foto worden hersteld.
Volg de volgende instructies om tot een goede pasfoto te komen:

- Wij accepteren alleen nog officiële pasfoto’s
- Je moet goed herkenbaar zijn op de foto.
- Je moet recht in de camera kijken.
- Geen foto en profiel.
- Gelijkmatige belichting, geen schaduw in het gezicht.
- Het gezicht moet in het midden van de foto staan.
- Geen petten of ander hoofddeksel. Geen zonnebrillen.
- Geen kopie van rijbewijs of paspoort.
- De foto moet aangeleverd worden in JPG of JPEG formaat.
- De foto mag niet groter zijn dan 1 MB.
- Een neutrale achtergrond, wit.
- Geen vakantie- of huis en tuin kiekjes.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Ik ben mijn lidnummer en/of mijn wachtwoord kwijt, en nu?
Geen probleem. Als je je je lidnummer nog weet kun je gewoon op de jekerdapp.nl een nieuwe login aanvragen. Klik dan op wachtwoord vergeten en vul je lidnummer in. We sturen dan jouw inloggegevens naar jouw e-mailadres. Als er meerdere huishoud leden hetzelfde e-mailadres gebruiken dan sturen we alleen de login van het hoofdlid op. Daarmee ingelogd kun je de inlog van de andere gezinsleden zelf opzoeken en de wachtwoorden instellen.
Weet je ook je lidnummer niet, dan vragen wij jou om je e-mailadres in de jekerdapp.nl het lidnummer op te vragen. Daarmee kun je dan weer een nieuw wachtwoord opvragen. Misschien een beetje omslachtig, maar als je het eenmaal weet en hebt ingevoerd in de jekerdapp dan staat het voor altijd goed op je telefoon.
Dank voor je begrip.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Welke introducee regelingen zijn er?
De namen introductiekaart, partnerkaart, oppaskaart, babysitkaart, Grootouder-knipkaart en introductie-knipkaart zijn vervangen door de:
Introducee-credits
De regeling is per lid via de jekerdAPP eenmaal per seizoen aan te schaffen. Daarvoor kunt u alléén gebruikmaken van internet bankieren. De introducee-credits geeft recht op 5 introducee-bezoeken samen met het lid dat de introducee-credits heeft aangekocht.
De introducé moet bij het binnenkomen vergezeld worden door een lid van het op de kaart vermelde huishouden. Bij binnenkomst moet dus eerst de introcee ingescand worden en daarna het lid dat hem of haar vergezeld.
De kosten in 2021 zijn € 24,–
Niet opgebruikte credits zijn in volgende seizoen nog gewoon te gebruiken.
Let op een babysit pas is dus ook opgegaan in de introducee-credits. Het is dus niet meer mogelijk om vaker dan 5 keer per jaar als babysit met een kind mee te gaan.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Wat zijn de regels rondom toegang tot het bad?
- Zonder (digitale) pas is geen entree tot het zwembad mogelijk!
- Het vervangen van uw fysieke pas kost € 5,- (alleen pinnen!!) Dit geldt voor verlies, diefstal, verouderde pasfoto of beschadigde pas.
- Bij splitsing van een huishouden moet voor elke nieuwe pas € 5,- worden betaald. (alleen pinnen!!!)
- Bij verlies of diefstal kunt u een nieuwe pas aanvragen tijdens het ledenspreekuur. Uw oude pas wordt automatisch geblokkeerd.
- Bij afhalen dient u zich te legitimeren. U pasje wordt ter plekke gemaakt.
- Kinderen vanaf 5 jaar dienen een lidmaatschapskaart met eigen pasfoto te hebben. Hiertoe kunt u zich bij de leden administratie melden tijdens het leden spreekuur. Foto’s kunt u uploaden op uw persoonlijke pagina op www.jekerdal.nl. Na goedkeuring hoeft u daarna alleen nog de pas af te halen. Het pasje wordt ter plekke gemaakt.
- Passen worden na het voldoen van de contributie opnieuw geactiveerd.
- Heeft u problemen met passen die niet werken, meldt u zich dan in het ledenspreekuur.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Bezorging en ophalen pasjes
Nieuwe pasjes kunnen worden opgehaald tijdens de ledenspreekuren.
U kunt de openingstijden van de ledenadministratie voor dit jaar vinden op onze kalender. (zie website) LET WEL!!! De ledenadministratie is op het terrein van het Zwembad!!
NIET op het adres waar u de foto’s naar heeft verzonden!!!
De vrijwilligers die de pasjes rondbrengen gaan niet verder dan de gemeente Maastricht.
Alle gezinnen buiten Maastricht zullen de pasjes moeten komen ophalen.
I.v.m. fraude en zoekraken worden pasjes niet per post verstuurd.
Via de ledenadministratie kan er een afspraak worden gemaakt om de pasjes te komen ophalen.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Regels, gedragscode en statuten
Is er een regeling met de buurtbewoners?
In het verleden ondervond u overlast van in uw straat parkerende leden van onze vereniging. Wij vonden het redelijk om dat te compenseren door u buiten de wachtlijst om een lidmaatschap aan te bieden. Inmiddels is die overlast door het nieuwe parkeerbeleid van de Gemeente weggenomen. Daarmee vervalt de grondslag voor versnelde toekenning van het lidmaatschap. In de Algemene Ledenvergadering van mei 2009 is besloten dat de voorkeursbehandeling om lid te worden niet langer zal gelden voor nieuwe bewoners rondom het zwembad. De reden daarvan is het door de gemeente Maastricht ingevoerde parkeerbeleid. In het verleden is aan kopers van woningen in de buurt van het zwembad medegedeeld dat zij recht hadden op versneld instromen als lid. Dat is dus niet langer het geval. Natuurlijk blijft uw huidige lidmaatschap gehandhaafd. Vanwege de aangrenzing van de tuinen en eventuele overlast behouden alleen de percelen aan de even kant van de Trianonstraat en de Champs Elyseeweg 16 en 18, de mogelijkheid om aanspraak te maken op versneld lidmaatschap.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Ik heb me vorig jaar afgemeld en nu heb ik spijt. Wat te doen?
Wie zich afmeldt voor de vereniging is GEEN LID MEER. Als u opnieuw lid wilt worden dan zult u zich opnieuw via de wachtlijst moeten inschrijven.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Mag ik alleen mijn kinderen lid laten zijn? … huishoudens zonder volwassenen
Nee. In het huishoudelijk reglement staat dat men alleen jeugdlid (t/m 17 jaar) kan zijn, als tenminste één van de ouders/wettelijke vertegenwoordigers ook lid is. Huishoudens zonder volwassenen zijn niet mogelijk. Jeugdleden kunnen niet als kleinkind worden toegevoegd aan het HH nummer van de grootouders. Samenstelling huishoudens. Een huishouden kan slechts uit 2 generaties bestaan. Grootouders, kinderen en kleinkinderen kunnen niet samen onder een huishoudnummer vallen. Het huishouden wordt dan gesplitst.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Wordt mijn nieuwe partner automatisch lid? En wat gebeurt bij scheiding?
Het lidmaatschap van de vereniging is persoonsgebonden: scheidende partners behouden dus ieder hun eigen lidmaatschap. Ook voor hun positie op de wachtlijst heeft dit geen gevolgen. Andersom zal een niet-lid dat gaat samenwonen/trouwen met een lid, achteraan de wachtlijst moeten aansluiten om ook lid te worden. Deze regel geldt ook voor personen/huishoudens die op de wachtlijst staan. Als de gezinssamenstelling verandert dan zal een nieuwe partner zich afzonderlijk moeten aanmelden. Voor geboorte en adoptie geldt deze regel niet: deze personen kunnen meteen lid worden. Neem hiertoe contact op met de ledenadministratie, met een geboortebewijs of bewijs van adoptie.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Gedragscode, huishoudelijk reglement en huisregels
Het verschil tussen de bovenstaande documenten zit in de aard van de regels: de huisregels zijn praktische alledaagse regels die we in het zwembad hanteren om het voor iedereen leuk te houden. Het huishoudelijk reglement is meer bestuurlijk, en bepaalt hoe we onze vereniging in het algemeen vormgeven.
Voor acute noodgevallen zijn er aparte procedures. deze vindt u bij Toezichtsplan, Calamiteitenplan en Ontruimingsplattegrond.
Hier vindt u de gedragscode
Hier vindt u het huishoudelijk reglement
Hier vindt u de huisregels
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Vrijwilligersdienst
Hoe plan ik mijn vrijwilligersdiensten
Of je nu badmeester, coördinator, vrijwilliger bent, je kunt inloggen op de jekerdapp om je diensten te plannen. Op het moment van het vrijgeven van het nieuwe seizoen worden alle vrijwillgers uitgenodigd via e-mail om de diensten te plannen.
Uitnodiging via e-mail
In de e-mail staat uitgelegd hoe je je kunt inschrijven. Ook vind je in de mail een link waarop je kunt klikken om je vrijwilligersdienst in te plannen. Log in met je lidnummer en wachtwoord. Als je dat niet meer weet, klik dan op wachtwoord vergeten en vul het bij ons bekende e-mailadres in om je inloggegevens nogmaals op te vragen. Wij sturen alleen maar de gegevens van het hoofdlid van het huishouden. Als het hoofdlid is ingelogd kan voor ieder lid in het huishouden de login worden aangepast.
Ruilen
Omdat de uitnodiging aan iedereen wordt gestuurd kan het zijn dat je datum en tijdstip van voorkeur al ingevuld is. Kies in dat geval een andere datum. LET OP: Als je jezelf hebt ingepland kun je jezelf niet meer verwijderen. Blijkt op een later tijdstip dat je toch niet kunt dan kun je de ruildienst in de jekerdapp aanspreken om te proberen je dienst met iemand te ruilen. Heb je al iemand gevonden, dan is dat heel makkelijk. Heb je niemand gevonden dan kun je eerst een verzoek bij alle andere vrijwilligers neerleggen (via de jekerdapp). Is dat 3 dagen voor je dienst nog steeds niet gelukt, dan krijg je de beschikking over een NOODKNOP in de jekerdapp waarmee je de beheerder van de jekerdapp mag inschakelen om je dienst te ruilen. Het is heel belangrijk dat je probeert je dienst te ruilen omdat niet komen opdagen altijd een sanctie betekent!
Voorwaarden van plannen
In tegenstelling tot voorgaande jaren mag je nu zelf je dagen en uren kiezen. Daarvoor zijn wel een aantal voorwaarden per soort dienst gesteld. Zorg dat je aan alle voorwaarden voldoet om sancties te voorkomen. Als je daaraan voldoet en alles hebt ingepland voldoe je aan de voorwaarden van lidmaatschap en verheugen we ons op jouw aanwezigheid in het zwembad Jekerdal.
Het kan ook zijn dat de vrijwilligers coördinator een ruilverzoek opzet om openblijvende plekken te regelen, we hopen dat je alles in het werk stelt om hieraan mee te werken zodat op elk moment gedurende het seizoen een veilige zwemomgeving kan worden gegarendeerd.
Wil je meer weten over de voorwaarden van plannen en de sancties, klik dan hieronder op NEE voor een uitgebreid antwoord.
Hoe wordt bepaald wat ik moet doen in mijn dienst?
De coördinator van dienst heeft een breed scala aan mogelijke werkzaamheden, waaruit u een of meerdere krijgt toegewezen.
Meest voor de hand liggend is pasjes controle bij de ingang en toezicht bij de fietsenstalling.
Maar het openhouden van een buitenzwembad vergt veel meer werkzaamheden. Andere mogelijkheden zijn de badrand poetsen, wc’s poetsen, vuilniszakken vervangen, grasveld nalopen op afval, toezicht klein bad (NB niet als badmeester.) U zult geen zwaardere klussen krijgen zoals verven, sjouwen.
De kantine heeft eigen personeel, hiervoor worden geen leden ingezet.
Er kan geen rekening worden gehouden met uw kleding, U dient zelf voor passende kleding te zorgen, ook als u even tussendoor van kantoor of winkel komt. De kleding waarmee u zelf thuis zou poetsen of klussen is geschikt.
Alléén de coördinator van dienst bepaalt wie wat doet, en wanneer de dienst voldoende is ingevuld. Dit is nooit ter beoordeling aan de leden. Ook slecht weer of beperkte drukte is geen reden tot zelfstandig te besluiten dat de dienst erop zit, of überhaupt niet volbracht hoeft te worden.
Mocht u structurele bezwaren hebben tegen ingepland worden, neem dan contact op met de leden administratie. Er zijn redenen denkbaar waarmee leden vrijgesteld kunnen worden van deze dienst.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Wie is de baas in het bad? – de Coordinator
Tijdens de openingstijden zijn er vele leden, jong en oud, in en om het zwembad. Op mooie dagen kan het behoorlijk druk zijn met vele honderden aanwezigen. Om dan alles in goede banen te leiden zijn er veel leden aan het werk, maar er is uiteindelijk één persoon die hierover de leiding heeft: de (hoofd)coördinator van dienst. Deze coördinator is verantwoordelijk voor ieders veiligheid, een ordelijke gang van zaken en handhaven van de regels. Hiertoe worden zij goed getraind, en zijn ze verregaand bevoegd om te handhaven. Zie ook artikel 10 in het huishoudelijk reglement. Mocht U interesse hebben om ook enkele jaren deze dienst aan de vereniging te verlenen, dan horen we graag van U. Neem dan contact op met de ledenadministratie of een coördinator voor meer informatie.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Wat zijn de planningsvoorwaarden?
Vrijwilliger
Iedere vrijwilliger boven 16 jaar (geworden vóór het begin van het seizoen) dient 2 uur vrijwilligersdienst te doen. Je kunt geen aanspraak maken op het soort werk dat er klaarligt. De klussen zijn heel divers, dat kan vanalles zijn van het surveilleren bij de fietsenstalling tot het schoonmaken van de toiletten, grasweiden of het verwijderen van onkruid. De klussenlijst is lang en de taak zal je bij aankomst worden meegedeeld door de coördinator. LET OP: ook in de zomerperiode hebben we vrijwilligers nodig. Wees sportief om jouw dienst in de zomerperiode te overwegen.
Leden vanaf 65 jaar kunnen op verzoek worden vrijgesteld. Neem hiervoor contact op met de ledenadministratie. Klik op NEE onderaan deze uitleg.
Badmeester
Badmeesters mogen eenmaal een periode van 3 weken onderbreken voor een eventuele vakantie. Verder vragen wij jou om zoveel mogelijk iedere week een dienst in te plannen. We vragen je om daarbij zowel ochtend, middag en einde dag diensten in te plannen en zowel in het weekend als doordeweeks te plannen. Met een goede variatie is het voor iedereen mogelijk om een gevarieerde planning te maken en kun je makkelijker een vervanger vinden als je toch toevallig een keer moeten ruilen.
Coördinator
Coördinatoren mogen eenmaal een periode van 3 weken onderbreken voor een eventuele vakantie. Verder vragen wij jou om zoveel mogelijk iedere week één of meerdere diensten in te plannen. We vragen je om daarbij zowel ochtend als middag diensten in te plannen en zowel in het weekend als doordeweeks te plannen. Met een goede variatie is het voor iedereen mogelijk om een gevarieerde planning te maken en kun je makkelijker een vervanger vinden als je toch toevallig een keer moeten ruilen.
Sanctie
Als je als vrijwilliger niet komt opdagen of jezelf niet inplant zul je een zogenaamde BOETEBRIEF per e-mail ontvangen. Hierin wordt jou de betaling van de boete van € 27 aangeboden online te betalen. Tevens krijg je een overzicht van een aantal alternatieve diensten waarop je kunt inschrijven. Kies daarvan een dienst om herhaling of zelfs royement te voorkomen.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Sancties
Wat zijn de planningsvoorwaarden?
Vrijwilliger
Iedere vrijwilliger boven 16 jaar (geworden vóór het begin van het seizoen) dient 2 uur vrijwilligersdienst te doen. Je kunt geen aanspraak maken op het soort werk dat er klaarligt. De klussen zijn heel divers, dat kan vanalles zijn van het surveilleren bij de fietsenstalling tot het schoonmaken van de toiletten, grasweiden of het verwijderen van onkruid. De klussenlijst is lang en de taak zal je bij aankomst worden meegedeeld door de coördinator. LET OP: ook in de zomerperiode hebben we vrijwilligers nodig. Wees sportief om jouw dienst in de zomerperiode te overwegen.
Leden vanaf 65 jaar kunnen op verzoek worden vrijgesteld. Neem hiervoor contact op met de ledenadministratie. Klik op NEE onderaan deze uitleg.
Badmeester
Badmeesters mogen eenmaal een periode van 3 weken onderbreken voor een eventuele vakantie. Verder vragen wij jou om zoveel mogelijk iedere week een dienst in te plannen. We vragen je om daarbij zowel ochtend, middag en einde dag diensten in te plannen en zowel in het weekend als doordeweeks te plannen. Met een goede variatie is het voor iedereen mogelijk om een gevarieerde planning te maken en kun je makkelijker een vervanger vinden als je toch toevallig een keer moeten ruilen.
Coördinator
Coördinatoren mogen eenmaal een periode van 3 weken onderbreken voor een eventuele vakantie. Verder vragen wij jou om zoveel mogelijk iedere week één of meerdere diensten in te plannen. We vragen je om daarbij zowel ochtend als middag diensten in te plannen en zowel in het weekend als doordeweeks te plannen. Met een goede variatie is het voor iedereen mogelijk om een gevarieerde planning te maken en kun je makkelijker een vervanger vinden als je toch toevallig een keer moeten ruilen.
Sanctie
Als je als vrijwilliger niet komt opdagen of jezelf niet inplant zul je een zogenaamde BOETEBRIEF per e-mail ontvangen. Hierin wordt jou de betaling van de boete van € 27 aangeboden online te betalen. Tevens krijg je een overzicht van een aantal alternatieve diensten waarop je kunt inschrijven. Kies daarvan een dienst om herhaling of zelfs royement te voorkomen.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Plannen
Is er een regeling met de buurtbewoners?
In het verleden ondervond u overlast van in uw straat parkerende leden van onze vereniging. Wij vonden het redelijk om dat te compenseren door u buiten de wachtlijst om een lidmaatschap aan te bieden. Inmiddels is die overlast door het nieuwe parkeerbeleid van de Gemeente weggenomen. Daarmee vervalt de grondslag voor versnelde toekenning van het lidmaatschap. In de Algemene Ledenvergadering van mei 2009 is besloten dat de voorkeursbehandeling om lid te worden niet langer zal gelden voor nieuwe bewoners rondom het zwembad. De reden daarvan is het door de gemeente Maastricht ingevoerde parkeerbeleid. In het verleden is aan kopers van woningen in de buurt van het zwembad medegedeeld dat zij recht hadden op versneld instromen als lid. Dat is dus niet langer het geval. Natuurlijk blijft uw huidige lidmaatschap gehandhaafd. Vanwege de aangrenzing van de tuinen en eventuele overlast behouden alleen de percelen aan de even kant van de Trianonstraat en de Champs Elyseeweg 16 en 18, de mogelijkheid om aanspraak te maken op versneld lidmaatschap.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Heeft Jekerdal een Toezichtsplan, een Calamiteitenplan en een Ontruimingsplattegrond?
Hier (PDF) kunt U het Toezichtplan downloaden.
Hier (PDF) kunt U het Calamiteitenplan downloaden.
Hier (PDF) kunt U de Ontruimingsplattegrond downloaden.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Hoe wordt bepaald wat ik moet doen in mijn dienst?
De coördinator van dienst heeft een breed scala aan mogelijke werkzaamheden, waaruit u een of meerdere krijgt toegewezen.
Meest voor de hand liggend is pasjes controle bij de ingang en toezicht bij de fietsenstalling.
Maar het openhouden van een buitenzwembad vergt veel meer werkzaamheden. Andere mogelijkheden zijn de badrand poetsen, wc’s poetsen, vuilniszakken vervangen, grasveld nalopen op afval, toezicht klein bad (NB niet als badmeester.) U zult geen zwaardere klussen krijgen zoals verven, sjouwen.
De kantine heeft eigen personeel, hiervoor worden geen leden ingezet.
Er kan geen rekening worden gehouden met uw kleding, U dient zelf voor passende kleding te zorgen, ook als u even tussendoor van kantoor of winkel komt. De kleding waarmee u zelf thuis zou poetsen of klussen is geschikt.
Alléén de coördinator van dienst bepaalt wie wat doet, en wanneer de dienst voldoende is ingevuld. Dit is nooit ter beoordeling aan de leden. Ook slecht weer of beperkte drukte is geen reden tot zelfstandig te besluiten dat de dienst erop zit, of überhaupt niet volbracht hoeft te worden.
Mocht u structurele bezwaren hebben tegen ingepland worden, neem dan contact op met de leden administratie. Er zijn redenen denkbaar waarmee leden vrijgesteld kunnen worden van deze dienst.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?
Wat zijn de planningsvoorwaarden?
Vrijwilliger
Iedere vrijwilliger boven 16 jaar (geworden vóór het begin van het seizoen) dient 2 uur vrijwilligersdienst te doen. Je kunt geen aanspraak maken op het soort werk dat er klaarligt. De klussen zijn heel divers, dat kan vanalles zijn van het surveilleren bij de fietsenstalling tot het schoonmaken van de toiletten, grasweiden of het verwijderen van onkruid. De klussenlijst is lang en de taak zal je bij aankomst worden meegedeeld door de coördinator. LET OP: ook in de zomerperiode hebben we vrijwilligers nodig. Wees sportief om jouw dienst in de zomerperiode te overwegen.
Leden vanaf 65 jaar kunnen op verzoek worden vrijgesteld. Neem hiervoor contact op met de ledenadministratie. Klik op NEE onderaan deze uitleg.
Badmeester
Badmeesters mogen eenmaal een periode van 3 weken onderbreken voor een eventuele vakantie. Verder vragen wij jou om zoveel mogelijk iedere week een dienst in te plannen. We vragen je om daarbij zowel ochtend, middag en einde dag diensten in te plannen en zowel in het weekend als doordeweeks te plannen. Met een goede variatie is het voor iedereen mogelijk om een gevarieerde planning te maken en kun je makkelijker een vervanger vinden als je toch toevallig een keer moeten ruilen.
Coördinator
Coördinatoren mogen eenmaal een periode van 3 weken onderbreken voor een eventuele vakantie. Verder vragen wij jou om zoveel mogelijk iedere week één of meerdere diensten in te plannen. We vragen je om daarbij zowel ochtend als middag diensten in te plannen en zowel in het weekend als doordeweeks te plannen. Met een goede variatie is het voor iedereen mogelijk om een gevarieerde planning te maken en kun je makkelijker een vervanger vinden als je toch toevallig een keer moeten ruilen.
Sanctie
Als je als vrijwilliger niet komt opdagen of jezelf niet inplant zul je een zogenaamde BOETEBRIEF per e-mail ontvangen. Hierin wordt jou de betaling van de boete van € 27 aangeboden online te betalen. Tevens krijg je een overzicht van een aantal alternatieve diensten waarop je kunt inschrijven. Kies daarvan een dienst om herhaling of zelfs royement te voorkomen.
Heeft dit antwoord u verdergeholpen?